Ny, kort kördag på Världens högsta MC-resa. Vi passade på att filma lite längs den spektakulära vägen tillbaka från Sangla till Sutlej river. Vi anlände till Kalpa för att ordna inner line permit – ett tillstånd utlänningar måste ha för att få färdas i Spiti Valley. Det är ju trots allt nära gränsen till Tibet/Kina.
Efter lite spänning om det ens skulle bli någon tågresa idag, fick vi bekräftat att vårt expresståg var ett av de få tågen som skulle få passera Chandighar. Det deklarerades som ett undantag då det är en rättegång med en religös sektledare. Han ska ha våldtagit 2 kvinnor för 15 års sedan och ca 150
Bjarne sa vid middagen ikväll; ”det finns nog inget bättre sätt att bli av med ringrostigheten!” Alla höll med det han sa. 9 timmar på KTM 640 på allt från fina asfaltvägar till tuffa grusvägar och vägarbetsområden, där längsta raksträckan var ca. 150 meter, är något som definitivt värmer upp ringrostigheten från vintern utan MC-körning. Efter detta
Idag vaknade vi till sol. En vilodag här i Bhumtang är inte att underskatta. Dagen önskade vi att spendera på bästa möjliga sätt – ut i vildmarken för att se hur folk lever sina liv här i Bhutan. Bhumtang ligger på 2700 meters höjd och här bor det ca 40 000 människor utspridda på fyra